2007-05-09

Interview met HR manager van Hotel Wyswert

Linda Blom is een derdejaars student aan de Hoge Hotelschool. Ook zij loopt dit jaar 5 weken praktijk in Hotel Wyswert om ervaring op te doen.
Haar functie is Human Resource Manager en wij hebben een kort interview met haar gehouden om te zien wat haar functie inhoudt, en wat ze er van vindt.


Hoe zou je de functie Human Resource Manager omschrijven?
Ik controleer wie er absent zijn, en hoe groot het absentie percentage is onder de studenten die werken in Hotel Wyswert. Ik zorg ervoor dat er op elke afdeling genoeg mensen werken, en regel vervangend personeel als er zieken zijn. Ik beantwoord ook vragen van studenten die bijvoorbeeld een dag moeten inhalen. Ook worden de roosters gemaakt voor het volgende module, zodat de studenten op tijd weten op welke afdeling ze komen te staan.

Wat vind je van je functie?
Ik vind het een erg leuke functie. Ik moet veel regelen en zit niet alleen maar op kantoor. Ik heb veel contact met andere managers om te zorgen dat alles op de werkvloer goed verloopt. Ook heb ik veel contact met de studenten die in Hotel Wyswert werken, zodat ze met klachten, problemen, of juist positieve dingen bij de HR afdeling terecht kunnen.

Wat vind je van de werksfeer in Hotel Wyswert?
Werken in het hotel wordt elk jaar leuker. In het eerste en tweede schooljaar had ik verschillende functies zodat ik kon zien hoe het allemaal werkt op de verschillende afdelingen binnen het hotel. Met het jaar kreeg ik meer verantwoordelijkheden, en nu ben ik verantwoordelijk voor mijn hele afdeling.

Zou je als je klaar bent met je studie ook een functie als HR manager willen hebben?
Ja. Ik vind dit een leuke functie en zou later in een ander bedrijf best een soortgelijke functie willen hebben. Ik vind het leuk om veel dingen te moeten regelen en met mensen om te gaan, dus deze functie ligt me wel.