2007-05-14

Als eerstejaars student aan de slag op de afdeling Housekeeping

Menig eerstejaars student aan de hotelschool heeft gegriezeld bij de gedachte aan de praktijk bij het moduul Rooms Division. In dit moduul gaat de student aan de slag in de afdeling Houskeeping: schoonmaken!

"De afdeling Housekeeping valt me ontzettend mee," vertelt Marijke, eerstejaars IHM, "al is een goede voorbereiding wel belangrijk." Het voorbereiden op deze afdeling bestaat vooral uit het lezen van de manual (handleiding) die op Intranet is geplaatst.

"Om eerlijk te zijn, is deze afdeling niet mijn eerste keus," bekent Diederick, "hoewel ik wel veel heb geleerd over het schoonmaken en de processen er omheen." "Mijn huisgenoten zouden trots op me zijn," grapt een andere student.

Alle eerstejaars studenten benadrukken dat ze de praktijk wel heel nuttig vonden. "Sinds ik zelf de kamers heb schoongemaakt realiseer ik me dat het echt zwaar werk is," vertelt Maaike. Ook van de tijdsindeling en volgorde van werken kan nu een betere inschatting worden gemaakt.
"Als ik ooit een kamer moet controleren, weet ik wel precies de plekjes te vinden die je snel overslaat," voegt Marijke nog toe, "ik ben op veel meer details gaan letten!"

En laat dit nou allemaal de bedoeling zijn van dit praktijkmoduul!