2007-09-13

"Every Day Improving the Art of Hospitality" door Frank Grevenstuk

"Goedemorgen Hotel Wyswert, hartelijk welkom", klinkt een vrolijke stem door de praatpaal. Met een grote zwaai gaat de slagboom open. Er is genoeg ruimte op de ruime parkeerplaats en met een goede eerste indruk zwaai ik de portier open.
Zodra ik de lobby binnenwandel word ik direct vriendelijk begroet door de studenten achter de receptie. Er zijn al meer mensen in de lobby en ik word al een beetje zenuwachtig, want vandaag moet ik selectie doen. Een lekkere kop koffie laat me weer een beetje tot rust komen. Ik kijk om me heen en denk bij mezelf, Hotel Wyswert heeft als leerbedrijf echt een eigen sfeer, een goede sfeer!

Inmiddels is het 3 jaar later en ben ik zelf student aan de Hotelschool. Tijdens mijn management praktijk kan ik alles wat ik het geleerd combineren en laten zien.
De extra verantwoordelijkheden zijn een leuke uitdaging. Het is 1 uur en ik heb net mijn lunch achter de kiezen. Ik pak mijn spullen en loop naar het kantoor voor de managementvergadering. Als 3e jaars student wordt van ons verwacht dat we er alles aan doen om de gastvrijheid in het hotel zo goed mogelijk tot zijn recht laten komen. Ieder facet van onze service wordt uitvoerig geƫvalueerd en steeds verder verbeterd, iedere dag opnieuw. De grote hoeveelheid collega-studenten die in het hotel werken hebben allemaal hun frisse blik en nieuwe ideeƫn om het de gasten nog beter naar hun zin te maken. Ook in deze vergadering hebben we het over een aantal verbeterpunten. We horen dat er voortaan voor de gasten een gratis krant zal worden uitgedeeld bij het ontbijt en we bespreken wat wij willen gaan doen komende weken om de gasten nog beter kunnen ontvangen etc. Samen met alle andere afdelingen zorgen wij ervoor dat u zich nergens druk over hoeft te maken.

Bent u al eens bij ons in Hotel Wyswert geweest? Nee....? Dan moet u dat zeker een keer doen, want in Hotel Wyswert krijgt u een goede service en echte gastvrijheid en die wordt steeds een beetje beter. Want elke dag verbeteren wij voor u de "Art of Hospitality"... Ontdek het zelf!